Back to basic - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Edwin Wijlen - WaarBenJij.nu Back to basic - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Edwin Wijlen - WaarBenJij.nu

Back to basic

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg Edwin

16 Januari 2008 | Thailand, Chiang Mai

Vaak in het leven, en al helemaal op het reis, gaat het er natuurlijk om wat je doet, maar minstens zo belangrijk is met wie iets onderneemt. Een schitterende excursie kan degraderen tot rukactiviteit door een stelletje zuurpruimen met wie je het moet delen. En uiteraard het omgekeerde is ook het geval. De mix van een groep Amerikanen, Engelsen en Nederlanders in de trekking tour door de wildernis bleek een goed recept voor drie fantastische dagen. De natuur was imponerend, de hiketochten (tot 5 uur per dag) spectaculair en de overnachtingsplaatsen bij verlaten Thai midden in de rimboe authentiek. Het was drie dagen sjouwen door bergachtig landschap zonder een levende ziel tegen te komen. Back to basic was het devies met een waterval als enige douche deze dagen, daar de sanitaire voorzieningen zich veelal beperkten tot een gat in de grond. En dat de houten vloeren van de hutten als matras dienen waar 10 man op elkaar gedrukt op moet liggen, neem je gewoon voor lief. Alleen de kraaiende hanen op het dak van de hut, die hele nacht bleven schreeuwen, wil je 's ochtends graag eigenhandig tot ontbijt vermaken.

Het gezelschap konden we niet beter wensen: met name de twee Engelse vrienden, die samen op wereldreis zijn, onderstreepten nog maar eens dat dit volk over een ongekend gevoel van humor beschikt. 's Avonds aan het vuur was een marathon van slappe grappen en slechte verhalen. Sommige vooroordelen worden bevestigd (Amerikanen en verkiezingen blijft een vreemde combinatie), anderen juist ontkracht. En wanneer een van de andere Britten vertelt over zijn tijd als soldaat in de jaren '70 in Noord-Ierland - "I remember picking up body parts of children after a bomb explosion" - is het geknetter van het vuur het enige wat de stilte doorbreekt. Op alle fronten was het een indrukwekkende tocht met top gezelschap.

Gisteren kwamen we weer terug bij ons guesthouse in Chiang Mai. Om het goed af te sluiten besloten we om samen met de twee Amerikaanse dames en de twee Engelse mafketels op stap te gaan. Samen met nog twee Nederlandse dames, die we onderweg tegen kwamen, belandden we na een aantal pubs uiteindelijk met de Tuk Tuk buiten het centrum. In een Metropool-achtige tent trad een Thaise punkband op, terwijl de lokale bezoekers helemaal los gingen en met elkaar stonden te gooien uit enthousiasme. De band stopte om 1 uur, maar een Thai die we hadden ontmoet in deze tent, wist nog wel een club waar we naar toe konden gaan. Deze club was tot in diep in de nacht volgepakt met alleen maar Thai (en dus wij als verdwaalde Westerlingen). Uiteindelijk heeft een Tuk Tuk ons om 4 uur 's nachts weer gedropt bij het guesthouse. Om de wijze woorden van Neal maar even te quoten: "You Dutch baggers sure know to fucking party..."

Vandaag was het vooral uitbrakken en vanavond pakken we de laatste pints met de Engelse en Amerikaanse vrinden, maar met de handrem erop. Morgen staat namelijk de oversteek naar Laos gepland, waar twee dagen per bus en boot voor zijn uitgetrokken. Van Luang Prabang hopen we jullie via de digitale snelweg weer te kunnen begroeten. Cheers!

• 16 Januari 2008 - 14:56

Renee:

Hai Ed en Lon,
    Fantastisch wat weer een verhalen!! T blijft super leuk om te lezen! En de mooie foto's maken het geheel compleet :-) Ik hou jullie via de site in de gaten! En Lon, ik mail je binnenkort even een update van de gebeurtenissen int mooie Coev'nse (ik ben ongeveer 1 week verwijderd van een baan :-)) Have fun! Goeie reis naar Laos.
    XXX Renee

• 16 Januari 2008 - 21:51

Martin:

Hi,

Leuke verhalen wederom en zeer herkenbaar :)
    Wel met de snelle boot naar Luang Prabang gaan hé....of wordt het toch de trage...

Have Fun

Groet, Martin.

• 17 Januari 2008 - 07:13

Travaille:

Liepe foto's man! Fantastisch gewoon. Ik had al een woest vermoeden dat je enkele Engelsen was tegengekomen you Dutch Bagger! Alle spullen heb ik trouwens meegenomen uit Seoul, behalve de laarzen van Lon, btw de 3 slipjes heb ik naar het Roshol gestuurd voor op 't toilet...
    Hou ons op de hoogte en een dikke kus vanuit een "bruisend" twente

• 17 Januari 2008 - 07:14

Travaille2:

ps voor het laatste nieuws uit bentelo kun je terecht op bentelo.tw of hou mn blog in de gaten. kusje!

• 18 Januari 2008 - 10:19

Bert & Thea.:

Lieve 'jongens', weer fijn te lezen en te zien dat het zo super is. Geniet nog van al het moois en hopelijk mogen we jullie stemmen eerdaags ook weer horen.
    Kus Bert.

• 19 Januari 2008 - 09:54

Michel En Irmi:

Lon en Ed,
    Het is oneerlijk verdeeld; wij hier in de onafgebroken regen en jullie in de zon op een olifant ;) Veel plezier in Laos!
    Liefs

• 20 Januari 2008 - 19:07

Esther:

Hoi lieve Leon en Bruce ;), wat een leuke verhalen en foto's!! Fijn om te zien dat het geweldig is in het oosten hihi, hier in NL is het saai (regen...en boerenkool) jullie maken hele andere dingen mee! Doe voorzichtig, ik houd de site in de gaten...(Kon nu pas kijken want was weekje skieen, en ben afgestudeerd met een 7 Lon :))dus nu tijd om te surfen op internet!. Héél veel plezier, maak maar veel foto's want 'its a memory of a lifetime' ;).
    Tot snel!!
    Liefs Esther

• 21 Januari 2008 - 10:00

Joyce:

Hey Lon,

Via Renee jullie site door gekregen en het ziet er super uit!! Wat een verhalen en zo te zien beleven jullie heel wat. Eindelijk zie ik Edwin ook een keer haha. Ik hoorde dat jullie nog wel een tijdje weg zijn, dus geniet ervan en hopelijk dan toch echt tot ziens!! In de tussentijd blijf ik jullie volgen.

-X- Joyce en Hans

• 22 Januari 2008 - 20:36

Marise:

Lieverds!

Wat een geweldige verhalen weer, en dan op die olifant door de jungle!! Ik vind het wel ontzettend leuk om jullie op deze manier op afstand te volgen. Er gaat bijna geen dag voorbij of ik denk aan jullie, en de avonturen.
    Zelf ben ik druk aan het studeren, het is geweldig om nieuwe informatie op te doen bij GSK. A.s. vrijdag krijg ik mijn lease-auto, en ben ik met mijn begeleidster voor het eerst in de buitendienst aan het werk.
    Pap, heeft de muren op zolder nu gemetseld en de deuren erin geplaatst. Nu is het aan ons om de ruimte af te werken, vloer leggen en dan in te richten. Kortom wij vervelen ons niet, en genieten!

Dikke kus van je zus, ook aan mijn zwager.